بازاریابی رابطه مند، فرایند مستمر جهت شناسایی و ایجاد ارزشهای جدید برای مشتریان است که در آن منافع دو جانبه مورد توجه قرار دارد و این منافع در طول دوره عمر مشتری با او تقسیم می‌شود.
یکی از ابزارهای ایجاد روابط بلند با مشتری استفاده از بازاریابی رابطه مند می­ باشد، ولی در حال حاضر با توجه به رقابت شدید بین سازمان­های تجاری، تنها استفاده از رویکرد بازاریابی رابطه مند کافی به‏نظر نمی­رسد.
در این تحقیق تاثیر عناصر بازاریابی رابطه مند را با تلفیق دو نوع بازاریابی یعنی بازاریابی حسی و بازاریابی حمایتی بر وفاداری مشتریان مورد بررسی قرار داده­ایم.
سازمان‏‌ها با درکی که از اهمیت رضایت مشتری کسب کرده اند، به تدریج در حال فاصله گیری از بازاریابی سنتی و گرایش به سمت بازاریابی رابطه مند می‌باشند.
مقاله حاضر یک مطالعه توصیفی است که به روش همبستگی از نوع رگرسیون چند متغیره انجام شده است و جامعه آماری آن ١۶۰ نفر از مشتریان بانک سامان در شهرستان اصفهان می‌باشد.
نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که به ترتیب الویت، شایستگی( ۲۵۳/۰ )، ارتباطات( ۲۰۴/۰ )، اعتماد( ١۳۶/۰) و مدیریت تعارض( ۰۹۵/۰) بر رضایت مشتری از خدمات بانک سامان رابطه داشته، اما تعهد رابطه معناداری با رضایت آن‏‌ها نداشته است.
امروزه موسسات و شرکت‌‌هایی موفق‌تر هستند که رضایت مشتریان خود را بیشترتامین کنند، چرا که سازمان‏‌ها به مشتریان خود وابسته‏‌اند به همین دلیل باید نیازهای آنان را درک کنند و خواسته‏‌‌های آنا را برآورده سازند و سعی کنند از انتظارات آنان پیشی بگیرند.
با افول بازاریابی معامله‌ای و ظهور بازاریابی رابطه مند، شرکت‏‌ها برآنند تا با بهره گیری از استراتژی‏‌‌های بازاریابی رابطه مند، روابط مستحکمی با مشتریان ارزنده و خوش آتیه خود ایجاد کنند و از این طریق مزیت ناملموس و پایداری کسب نمایند.
در این مقاله بعد از مقدمه، شکل گیری بازاریابی رابطه مند و سپس تعاریف و مفاهیم استراتژیکی و تاکتیکی آن و دلایل رشد آن و اجزا و عوامل آن و استراتژی‏‌ها و عوامل موثر در موفقیت استراتژی‏‌ها و سطوح بازاریابی رابطه مند و همچنین مزایای بازاریابیرابطه مند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع : مقاله بازاریابی رابطه مند


پروژه و تحقیق بازاریابی ,رابطه ,مشتریان ,مقاله ,مشتری ,رضایت ,بازاریابی رابطه ,رابطه مند، ,بانک سامان ,مقاله بازاریابی ,بررسی قرار ,مقاله بازاریابی رابطه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

چطور مغز واعصاب سالمي داشته باشيم جهان خالی از حجت نمی ماند استاد محمدرضا شجریان social.netssan@gmail.com فروشگاه مرجع اموزش بازی های انلاین آپشن خودرو | دنیای آپشن